28 Ağustos 2013 Çarşamba

iç Cephe ısı Yalıtım Mantolama Mavikale Blue safe Dow Mardav uygulama detayı

Blue Safe Mavikale logoiç cephe yalıtım malzemeleri içinde En kaliteli olandırBazı özel durumlar oluştuğunda yalıtım (mantolama ) levhalarının dıştan uygulanması mümkün değildir veya yalıtım levhalarının içten kullanımı çok daha faydalıdır. Mevcut binaların kalitesini yükseltirken özellikle dış cephenin dış görünüşünün korunması gerekiyorsa, dıştan yalıtım yapmak mümkün olmayabilir. İçten yalıtım özellikle çok sık kullanılmayan, devamlı ısıtılmayan yapılar (spor, konferans ve tiyatro salonları vs.) için önemli avantaj sağlar: bu yapılar asgari enerji tüketimi ile ısıtılabilir.
STYROFOAM™ IB, Dow Chemical’ın iç cephe'den duvarın yalıtılması için geliştirdiği Yapı Malzemeleri Yönetmeliği (89/106/EEC) doğrultusunda CE işaretine sahip mavi ekstrüde polistiren yalıtım malzemesidir. STYROFOAM™ IB yalıtım levhaları kalıcı ve verimli yalıtım sunar. Levhaların pürüzlü yüzeyi sayesinde çimento bazlı sıva veya yapıştırılan son kat kaplamalar (alçıpan, seramik) için uygun bir yüzey teşkil eder.

iç cephe yalıtım Projelendirmede dikkat edilmesi gerekenler

iç cepheden yalıtılan bir cephe duvarının doğru projelendirilmesi için, mevcut duvar yapı elemanlarının özelliklerinin bilinmesi gerekir. Yalıtım, duvar yapısının iç yüzeyine, sıcak olan tarafına tatbik edildiği için duvar yapısı daha ciddi sıcaklık değişikliklerine maruz kalacaktır. İçten ısı yalıtımı yapılırken ısı köprülerine daha fazla dikkat edilmelidir. Kesişen yapı elemanlarının yalıtımı (duvarlar,döşeme ve duvar birleşimleri) olumsuz etkilerin azaltılmasına yardımcı olabilir.
iç cephe yalıtım malzemesi STYROFOAM’un uygun buhar geçirgenlik direnci sayesinde, yalıtımın iç  cephesinde ve duvar yapısındaki yoğuşma genellikle kritik seviyelere ulaşmaz.
Normal iç cephe sıcaklık ve nem şartlarına (20 °C sıcaklık, %50-60 bağıl nem) dayanan hesaplamalar sonucunda oluşan az miktarda yoğuşma, buharlaşma döneminde kuruyarak yok olur. iç cephe Yalıtımın altındaki duvar dolgu malzemesi oldukça iyi iç cephe yalıtım özelliklerine sahip yapı elemanlarıyla yapılmışsa, yapıda genellikle yoğuşma olmaz. Yüksek bağıl nemi olan odalarda (yüzme havuzu, çamaşırhane vs.) yalıtımın iç tarafına bir buhar kesici katman yerleştirilmesi yoğuşma ve buna bağlı küf oluşmasını engelleyecektir.
iç cephe'si yalıtılmış odaların kullanımında bağıl hava nemini istenen seviyede muhafaza edebilmek için gerekli asgari hava değişimini sağlamak üzere düzgün olarak havalandırma yapılmasına dikkat edilmesi gerekir.iç cephe Islak veya nemli ortamlarda (banyo, çamaşır odası, mutfak gibi) iç cephe ısı yalıtım malzemesi STYROFOAM levhaları kullanıldıklarında, nem'den etkilenmedikleri için, son kat kaplama malzemesinin (seramik gibi) kullanılması, yalıtım performansı bakımından'da bir sakınca teşkil etmez.
iç cephe mantolama Uygulanması sistem birleşim resimleri
 
[caption id="attachment_1940" align="aligncenter" width="167"]mavikale iç cephe yalıtım mantolama uygulamasi İç cephe Mantolama Döşeme birleşim detayı[/caption]
Duvar döşeme iç cephe yalıtım mantolama sistem birleşim detayı 1.Yapıştırma Harcı INSTA-STIK 2. STYROFOAM IB 3. STYROFOAM köşe elemanı 4. FLOORMATE TR
[caption id="attachment_1941" align="aligncenter" width="171"]mavikale iç cephe mantolama uygulamasi İç Cephe mantolama Tavan birleşim Detayı[/caption]
Duvar tavan iç cephe mantolama sistemi birleşim detayı 1. Yapıştırma Harcı INSTA-STIK 2. STYROFOAM IB 3. Iç yüzey kaplama

iç cephe yalıtım Uygulaması

Dış cephe'ye bakan duvarların iç cephe yüzey düzgünlüğüne bağlı olarak, STYROFOAM IB levhaları INSTA-STIK™ veya çimento esaslı yapıştırma harcı kenarlarına sürekli, orta kısımlarına öbekler halinde yapıştırıcı kullanılarak içten bütün yüzeye yapıştırılır. iç cephe duvar yüzeyi düzgün ise tüm yüzeye taraklama yöntemiyle yapıştırma tavsiye edilir. Yapıştırıcı malzemeler aşağıdaki temel şartları yerine getirmek zorundadır:
  • iç cephe ısı yalıtım malzeme Yapıştırıcısının herhangi bir buhar tutucu veya kesici özelliği olmamalıdır.
  • iç cephe ısı yalıtım mantolamasın'da Mavikale Blue safe tarafından üretip satılan STYROFOAM levhalarla birlikte sadece uyumlu INSTA-STIK™ Pu bazlı yapıştırıcı, çimento esaslı yapıştırıcılar veya solvent içermeyen yapıştırıcılar kullanmak iç cephe ısı yalıtımında en doğru sonucu verir.
iç cephe ısı yalıtım yapılacak duvarın yüzeyi yapıştırmaya uygun değilse, levhalar ayrıca mekanik olarak tutturulmalıdır. Yatay yapılara (tavanlara, döşeme) montaj yapılırken mekanik tesbit yapılması gereklidir. iç cephe Perde beton duvarlarda, STYROFOAM IB mantolama levhaları (ısı köprüleri uygulamasında tarif edildiği Şekilde) kalıp içine'de konabilir, dolayısı ile daha sonra yapıştırmaya gerek kalmadan izolasyon yapılmış olur. STYROFOAM IB ile iç cephe duvar yalıtım tekniği aşağıdaki gibidir.
  • iç cephe yalıtım uygulamasında mantolama levhası, Poliüretan yapıştırıcı INSTA-STIK™ Pu bazlı yapıştırıcı , çimento bazlı yapıştırma harcı veya özel alçı yapıştırıcılar yardımıyla iç duvar yüzeyine yapıştırılır. Yüzeyin yapışmaya uygun olması ve kat yüksekliğinin 3 m yüksekliğI aşmaması durumunda dübel kullanılmayabilir (Örnek 1).
  • Levhaların birleşme derzleri üzerine file bandı yapıştırıldıktan sonra, doğrudan levhalar üzerine minimum 5 mm kalınlığında alçı sıva uygulanır (Örnek 2). Boya yapılacaksa ince bir kat saten alçı uygulanması tavsiye edilir.
  • Isıtılmayan bodrum tavanlarında, STYROFOAM IB levhaları çimento bazlı elastik yapıştırma harcı veya özel alçı yapıştırıcılar yardımıyla tavan yüzeylerine yapıştırılır. Yapıştırma harcı bir süre kurumaya bırakılır ve sonra levhalar metrekareye 6 adet gelecek şekilde plastik yalıtım dübelleri ile arka yüzeye tesbit edilir.
  • Kullanılan mekanlarda, elastik hazır sıvalar doğrudan levha yüzeyine uygulanır. Tüm sıva yüzeyine (henüz kurumadan) alkaliye dayanıklı cam tülü donatı filesi çelik mala yardımıyla yapıştırılır. Daha sonra tekrar birkaç mm. kalınlığında son kat sıva yapılarak kurumaya bırakılır.
  • Kullanılmayan bodrum mekanlarında, levha yüzeylerine sıva uygulaması yapılmayabilir.
Sıva ve seramik fayanslarla son kat kaplama
Yapılarda iç cephe ısı yalıtımı mavikale blue safe  STYROFOAM levhaları hiçbir zaman yüzeyi açık olarak bırakılmamalıdır. Daima iç cephe ısı yalıtım malzemesinin üzeri, alçı, alçıpan, seramik fayanslar vs. ile kaplanması tavsiye edilir.iç cephe ısı yalıtım uygulamalarında ısı yalıtım levhaları her ne kadar aşırı sıcaklık değişikliklerinin meydana getireceği boyutsal değişikliklere maruz kalmazlarsa da en azından birleşme yerlerinin 15-20 cm genişliğinde cam tülü şerit filelerle güçlendirilmesi tavsiye edilir. STYROFOAM IB levhalarının pürüzlü yüzeyi sıvaya ve yapıştırıcılara güçlü bir tutunma sağlar.
Seramik kaplamalarıyla yapılan bitişlerde, STYROFOAM yüzeyinde yapışmayı kolaylaştıracak çimento bazlı elastik ince bir sıva yapılması ve sıva içine donatı filesi gömülmesi tavsiye edilir. 1-2 gün priz alma süresi sonucunda seramik kaplama bu yüzeye yapıştırılır. Yapışmanın performansı özel katkı maddeleri ve kaplama öncesi sürülen kimyasallar kullanılarak daha da iyileştirilebilir.
Tüm bu uygulama anlatımı size bilgilendirme amaçlıdır. en doğru karar bu konuda yetişmiş teknik bir personelin size vereceği bilgi ile uygulandığında en doğru en kaliteli ve en ucuz imalat yapılmış olur.
iç cephe ısı yalıtım malzemeleri satış ve uygulama için Ahmet keskin'i arayabilirsiniz.

Örnek 1
Örnek 1
iç cephe mantolama sistem sıva detayı
Örnek 2

iç Cephe ısı Yalıtım Mantolama Mavikale Blue safe Dow Mardav uygulama detayı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder